شنبه 08 ارديبهشت 1403 - Sat 27 Apr 2024
  • ماجرای کشف یک نیروی به درد بخور توسط حسن باقری

  • نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا به کاخ سفید هشدار داد

  • روحانی و ربیعی مخالف کاندیداتوری خاتمی بودند

  • جزییات حراج بعدی شمش طلا

  • خبر خوش وزیر کار برای کارگران

  • اسناد ارتش آمریکا از عملایات پنجه عقاب در ایران + سند

  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی

  • معلم شهیدی که در روز معلم شهید شد+عکس

  • پایان دوران مدارا با قاره سبز

  • تمجید فرمانده کل ارتش از عملیات وعده صادق

  • خبر خوش برای هواداران استقلال و پرسپولیس /واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس انجام شد؟

  • اگر مردم وارد میدان اقتصاد بشوند تولید جهش پیدا می‌کند/امنیت شغلی از وظایف مسئولین است+ فیلم

  • آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس

  • نقش پرسپولیس در فینالیست شدن العین در آسیا

  • سوءمدیریت فاحش و زبان ‌دراز برخی دولتمردان سابق درباره فقر

  • سربازی که شهید خرازی را به عنوان فرمانده قبول نداشت

  • معافیت بورس از مالیات بر عایدی سرمایه

  • فرهنگ مشترک؛ سرمایه دو ملت

  • «شلیک وعده صادق به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل»

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 47534
    تاریخ انتشار: 19/بهمن/1395 - 15:01
    فساد دربار؛

    از ماجرای ارتباط اشرف پهلوی و بهروز وثوقی تا شبی که بهروز وثوقی بیمارستان را بهم ریخت/ ویلای اشرف پهلوی و بهروز وثوقی در وسط دریاچه ارومیه+تصاویر

    ماجرای رابطه اشرف پهلوی و ملک فاروق به سرعت به جراید معروف عربی و اروپایی راه پیدا یافت و موجبات یک رسوایی برای دربار ایران و مصر را فراهم ساخت.

    از ماجرای ارتباط اشرف پهلوی و بهروز وثوقی تا شبی که بهروز وثوقی بیمارستان را بهم ریخت/ ویلای اشرف پهلوی و بهروز وثوقی در وسط دریاچه ارومیه+تصاویر

    به گزارش پایگاه خبری حامیان ولایت؛ اشرف ذاتاً زنی بوالهوس و شهوتران و فاسد بود. او به سه چیز توجه داشت: بدست آوردن قدرت، جمع آوری پول و ثروت و هواسرانیهای بی حد! به همین خاطر او همیشه در جستجوی مردی بود که توجه او را جلب و او را اقناع و ارضا نماید در چنین صورتی کار یک چنین آدم دلخواه سکه بود و از پول و مقام و موقعیت خاصی برخوردار می­شد. یکی از این مردان دلخواه اشرف بهروز وثوقی هنرپیشه سابق سینمای ایران بود.

     بهروز وثوقی که نام اصلی اش خلیل وثوقی است در سال 1316 در شهر خوی به دنیا آمد و پس از تحصیل مدرک دیپلم متوسطه در جستجوی کار به تهران آمد و در سال 1337 به کار دوبله فیلم های خارجی و ایرانی مشغول شد. وثوقی پس از سه سال فعالیت در این حرفه با حمایت یکی از هنرپیشگان زن سینمای ان روزگار به نام پوری بنایی با فیلم صد کیلو داماد فعالیت سینمایی خود را آغاز کرد.

    اما علی رغم حضور در کنار این هنرپیشه زن و بازی در فیلم های مبتذل به شهرت چندانی دست نیافت. تا این که ناگهان جریانی با عنوان موج نو با حمایت نویسندگان وابسته ای همچون فیروز شیروانلو، پرویز دوایی کارمند پرسنلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، لیلی امیر ارجمند ندیمه فرح پهلوی و با سرمایه تهیه کنندگانی مانند علی عباسی، مهذی میثاقیه در سینمای ایران شکل گرفت. این عناصر ماموریت داشتند که بهروز وثوقی هنرپیشه درجه دهم سینمای ایران را به معروف ترین و گران ترین بازیگر سینما تبدیل کنند و چنین شد که به دستور اشرف پهلوی وی به یکی از پدرخوانده های سینمای ایران تبدیل شد. چنانکه با یک تلفن برای فیلم هایش مجوز نمایش می گرفت و یا یک تلفن هم فیلم های دیگران را سالها راهی انبارها می کرد.

    بستر سازی در جهت چهره سازی او چنان ماهرانه صورت گرفت که دیگر هنرپیشگانی که تا قبل از دهه 50 گران ترین بازیگران سینمای ایران محسوب می شدند و فیلم هایشان از فروش خوبی برخوردار بود در اواخر دهه 50 عمداً خانه نشین شده بودند. در حالی که وثوقی برای بازی در هر فیلم در سالهای 1357ـ 1353 رقم بالایی معادل نیمی از هزینه تولید فیلم در آن سالها به عنوان دستمزد دریافت می کرد.

    حضور مافیایی وثوقی در عرصه هنر چنان بود که در هنگام ازدواج با فائقه آتشین معروف به گوگوش وی ترانه سرایان و آهنگسازان معترض به همسرش را یکی دوسال ممنوع القلم و ممنوع التصویر ساخت تا برای همیشه ادب شوند. وثوقی پس از افتضاح افشای روابط همسرش با داریوش اقبالی و پس از طلاق همسرش این خواننده معتاد به مواد مخدر را توسط ماموران به دام انداخت و با حمایت اشرف مطبوعات را وادار ساخت تا تصویر او را به همراه مواد مخدر مکشوفه در صفحات حوادث خود به چاپ برسانند.

     

    بدین ترتیب در جامعه این شایعه قوت گرفت که داریوش اقبالی به جرم سیاسی به زندان افتاده است سرانجام نیز داریوش با خواندن ترانه ای رسول رستاخیز و طلایه دار در تلویزیون و تقدیم آنها به شاه از زندان آزاد شد.

    «وثوقی» درآستانه پیروزی انقلاب پس از فروش سینماها و املاکش به آمریکا گریخت. وی هم اکنون بازیگر نقش های چرخ پنجم در فیلم های ضد ایرانی هالیوود است. نقش هایی همچون «بادیگارد»، «تروریست» و الخ.

     شبی که بهروز وثوقی بیمارستان را بهم ریخت+لیست مردان دارای رابطه با اشرف پهلوی

    چاپ چهارم کتاب «اشرف پهلوی در حسرت آرزوهای برباد رفته» نگاهی اسنادی به زندگی خواهر محمدرضا شاه از ظهور تا سقوط از مجموعه نیمه پنهان به زودی منتشر می شود.

    در بخشی از مقدمه کتاب که به زنان مبارز و شجاع و مومن دوران پیش از انقلاب و پس از انقلاب تقدیم شده است، می خوانیم:
    تداوم یافتن و استمرار هر نظام دیکتاتوری نیازمند شیوه هایی همچون بهره جویی از ابزارهای اطلاعاتی، اعمال قدرت و سرکوب توده های مردم است. به شهادت تاریخ، دوران سلطنت رضاخان و پسرش محمد رضا، تبلور نظام هایی بودند که بالاترین و بیشترین ابزارهای قدرت سرکوب را در اختیار داشتند، نظام هایی که تکیه اصلی آنها بر نیرو های سرکوب گر و دستگاه های اطلاعاتی بود، بدون آنکه به مردم تکیه داشته باشند و یا توجهی بر مطالب سیاسی - اجتماعی و حتی اخلاقی و مذهبی آحاد جامعه داشته باشند.


    بی تردید در سایه همین حکومت مطلق و قدرت نامحدود، فساد و تباهی، موریانه وار در کالبد چنین نظام هایی ریشه می دواند و سرانجام نیز شیرازه اینگونه حکومت های دیکتاتور از هم می پاشد، چنان که در سال 1357 رهبری سازش ناپذیر حضرت امام خمینی (ره) و حضور قاطع مردم در صحنه، رژیم پهلوی دوم فرو پاشید، همان گونه که حکومت پدرش با شکست یک ساعته ارتش در برابر نیروی اشغالگر در هنگامه جنگ جهانی دوم، متلاشی شد...کتاب بر آن است تا با معرفی مستند ابعاد گوناگون زندگی چهره هایی چون اشرف نه تنها خواننده را با گوشه هایی از فساد ژرف خاندان پهلوی که با نیم قرن سلطه بر ایران، نقش بزرگی در عقب افتادن و تباهی کشورمان ایفا کردند، آگاه سازد بلکه تصویری روشن از پیامدهای شوم نفوذ و حضور خارجی در کشور را به پیش نظر خواننده نهد...»

    این کتاب در شش فصل «از کودکی تا هوسرانی های جوانی، فسادهای اخلاقی - سیاسی، دخالت در کودتای 28مرداد، همکاری با مافیا، حضور در نهادهای بشردوستانه و پایان روزهای اقتدار...» تدوین شده که در فصل دوم و زیر عنوان دلباختگی به پادشاه مصر آمده است:

    در اواخر سال 1320 فوزیه همسر اول محمد رضا پهلوی که خواهر ملک فاروق پادشاه مصر بود، پس از اولین مشاجره لفظی با شاه، تهران را ترک کرد و با حالتی قهر آمیز به مصر رفت. محمد رضا پهلوی برای اینکه مادر و دیگر اعضای خانواده فوزیه نتوانند بر او تأثیر منفی بگذارند، خواهر خود اشرف پهلوی را همراه وی به مصر فرستاد و او را مأمور مراقبت از همسرش کرد اما اشرف که بی توجه به موقعیت خود، به طرف بی بند و باری گام برمی داشت، روابط بحث برانگیزی با ملک فاروق - پادشاه مصر - و دیگر اعضای دربار مصر برقرار کرد که به سرعت نقل محافل و مجالس آن سامان شد.

    ماجرای رابطه اشرف پهلوی و ملک فاروق به سرعت به جراید معروف عربی و اروپایی راه پیدا یافت و موجبات یک رسوایی برای دربار ایران و مصر را فراهم ساخت. این رویداد موجب شد محمد رضا پهلوی، خواهرش را از مصر فراخواند. اشرف درباره روابطش با ملک فاروق چنین می نویسد:


    « شخصیت ممتاز دربار، ملک فاروغ، برادر زن برادرم بود. اما فاروغی که من در این سفر شناختم، آن پادشاه چاق و درشت اندام و ولخرجی نبود که بعدها مورد توجه کاریکاتورسازان و طنز پردازان غربی قرار گرفت. او جوانی بود خوشگل و خوش اندام، باریک و بلند ... اما سیاست تنها موضوعی نبود که فاروغ درباره آن با من صحبت می کرد ... هر زمان که با هم گفتگو می کردیم توجه خاصی به من می نمود و تعریف و تمجیدهایی از من می کرد که خیلی فراتر از حدود ادب - حتی ادب شرقی - بود ... بدین خاطر بر روی کشتی تفریحی خود برروی نیل و نیز در کاخ زیبای تابستانی اش در اسکندریه مهمانی های مجللی برپا می کرد ... به من می گفت که دوستم دارد و می خواهد با من ازدواج کند ...»
    سفر دیگر اشرف پهلوی به مصر، در سال 1321 به دلیل بیماری مادرش و ضرورت عمل جراحی او انجام شد. وی پس از رسیدن به قاهره بار دیگر سبکسری های گذشته اش را از سرگرفت و روز روز و شب هایش را در مرکز فساد، کلوپ های رقص و نایت کلاب های قاهره و اسکندریه سپری می کرد.

     در فصلی از این کتاب جمع و جور و مربوط به گزارش فسادهای اشرف به نقل از خاطرات حسین فردوست آمده است:

    اگر قرار شود لیست مردانی که در دوران 37 ساله سلطنت محمدرضا با اشرف رابطه داشتند تهیه شود، علیرغم دشواری و غیرممکن بودن کار مسلما لیست طویلی خواهد شد. در زمان فوزیه مدتی اشرف معشوقه تقی امامی شد. در مسافرت مصر مدتی با ملک فاروق بود. در سالهای 31 و 32 که در پاریس بودم به دیدار اشرف می رفتم می دیدم که با 3 مرد رفیق است. دو نفر اهل پاریس و یکی افسر جوان اهل یوگوسلاوی بود که گویا آجودان شاه یوگوسلاوی بوده و به فرانسه پناهنده شده بود و احتمالا بی رابطه با آژانس های جاسوسی نبود. اشرف در پاریس از مادر و خواهرش جدا شده بود و برای خود اتاق جداگانه ای گرفته بود. من هرگاه که به دیدارش می رفتم می دیدم که یک مرد گردن کلفت ...در اتاق است...او در همان حال معرفی می کرد که ایشان سروان آجودان شاه یوگوسلاوی است...دفعه دیگری رفتم ساعت 10 دیدم که پسر قدبلند و خوش تیپ فرانسوی با لباس خواب در دستشویی است و...»

    بنابراین گزارش در بخش دیگری از این کتاب و ذیل عنوان «نقش اشرف در شهرت بهروز وثوقی» می خوانیم:

    در یکی از شبهای تابستان سال 1356 بهروز وثوقی به همراه ع.ع از تهیه کنندگان سابق سینمای ایران به یکی از بیمارستانهای خصوصی تهران واقع در خیابان احمد قصیر کنونی مراجعه کرده و خواستار دیدار با بیماری ممنوع الملاقات می شوند. پرستار کشیک بدون آنکه وثوقی را بشناسد، در کمال احترام می گوید آقای محترم بیمار ملاقات ممنوع است بویژه در شب. اما وثوقی پس از ضرب و شتم پرستار، خود را به اتاق بیمار می رساند. در این میان پرسنل بیمارستان در اعتراض به عمل غیرانسانی وثوقی دست به اعتصاب می زنند. اما نیمه شب صاحب بیمارستان را با حالتی هراسان در جمع خود می بینند. او می گوید: اگر می خواهید سروکار من پیرمرد به ساواک بیافتد و همه شما هم قلع و قمع شوید به اعتصابتان ادامه دهید...من توسط ساواک و به دستور دفتر والاحضرت اشرف احضار شده ام. سرانجام پرستار کتک خورده مجبور می شود از وثوقی عذرخواهی کند...» در این بخش به نقش اشرف در پیشرفت وثوقی و چره شدن او از یک بازیگر دست چندمی به یک تهیه کننده اصلی سینما اشاره شده است.

    ویلای اشرف پهلوی و بهروز وثوقی در وسط دریاچه ارومیه

    این ویلای کوچک در سال ۵۳ در کنار محیط بانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در جزیره کبودان احداث شده است. اشرف پهلوی یک بار در ۵۳ و یک بار در ۵۴ با بهروز وثوقی و هر بار به مدت ۴ الی ۵ روز در آن ویلا اقامت گزیده است. کلیه وسایل ویلا و مبلمان آن، خارجی و به ویژه ایتالیایی و فرانسوی می باشند که به صورت دست نخورده به جای مانده اند و هم اکنون در اختیار اداره کل  حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

    ویلای کوچک اشرف پهلوی در جزیره کبودان؛سال های پر آبی دریاچه

    موتور و بدنه این خودروی بهینه سازی شده تا در شرایط و اقلیم باتلاقی،شوره زار و خاص پارک ملی دریاچه ارومیه مورد استفاده محیط بانان قرار گیرد

     

    منبع : حامیان ولایت

    نظرات بینندگان
    نظرات شما